Visar inlägg med etikett viebäck. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett viebäck. Visa alla inlägg

måndag 16 februari 2009

Viebäck.

Viebäck.
Vill bara få våran blogg på google. Alltså om någon skriver Viebäck så kommer våran blogg upp. Asså det är sjukt vilken marknadsförare och strateg jag är.

M. v Ö. S. v . K. a. K.

söndag 1 februari 2009

Stockhome pt. 2












Stockhome









onsdag 17 december 2008

Konstbildsutställningen

Igår kväll var det redovisning och genomgång för våra konstbilder. Konstnären, och tidigare lärare på skolan, Ulla-Maj gick igenom våra bilder under två timmar.

Orkar inte skriva mer, välkommen ni andra skribenter att lägga ut mer text om det hela.
Jag ska bara fortsätta försöka hålla huvudet uppe med min nackspärr.

Snart är det jullov! Hurra!

//Julie

onsdag 3 december 2008

Utflykt med Ubbe

Fikapaus

Halva klassen var ute med Urban på förmiddagen. Se så glada vi är!
Först var det tänkt att vi skulle ut redan vid sju, med det ändrades sent i går kväll.

Kl. 7:45 stod sju elever plus en praktikant redo. Vi åkte bara en liten bit bort från skolan. Men det räckte. Skönt att komma ifrån skolområdet ett tag i alla fall.
Vi var tillbaka vid elvatiden. De flesta frusna, blöta om fötterna och griniga.

Vi fick i uppgift att ha med en bild hem som ska redovisas på något sätt. Här nedan är bara ett klassiskt exempel som jag fotade bakom en tom och stängd sommarstuga.


Det var nära att redaktionsmedlemmen Michel slarvade bort sin kameraväska i skogen...

// Julie, fortfarande med långkalsongerna på

fredag 24 oktober 2008

Ensam kvar i "Guds rike".


Jaha. Då satt man här själv då ensam och jävlig. Alla mina underbara klasskompisar har åkt för att praktisera eller för att ha lov och jag ska i morgon bitti upp till Sthlm. Mina föräldrar hämtar mig på vägen för att de ska upp o kriga mot min föredetta underbara moster som har flippat ut helt. Sjjuuuukkt! 

Jag ska förhoppningsvis få träffa min blivande mentor. Hoppas att jag får praktiken annars blir jag aaarg. Då får jag resa runt halva skandinavien i veckan som kommer för att försöka fixa något annat. Så snääälla Mats Högberg om du läser detta! Ta in mig som praktikant för faaaaaaan! Annars är allt som det ska. Ska förmodligen träffa Happe och Christer i Sthlm imorgon det ska bli nice! Man saknar ju grabbarna grus redan ju! Well, ha en alldeles förträffligt angenäm afton och som min gode kollega Hampus hade sagt: "Vi ses uppe i salongen!". (På sjukt skön 30-tals-stockholmska, Eh låter som Edin nu när jag ska förklara mina skämt. Eh, internskämt kanske inte är så roligt på en blogg? Eh, jag håller käften nu) 

Puss o kram ärade kamrater! 
Eder Michel af Widenius von Macbook (ja, vi har gift oss nu jag o min Macbook)

Ps. Illustrerar med en bild hur man bli på Viebäck utan sina kompisar Ds. 

söndag 19 oktober 2008

Bröder o systrar, uppmärksamma detta!


Våran oerhört intelligenta och talangfulla och kreativa klass kommer att ställa ut på Älvsjö fotomässa den 14-16 november. Be there or die mothafuuuccckazzzz!!! Eller snälla kom dit så är ni jättegulliga och vi kommer bli jätteglada.