onsdag 24 december 2008

Frid från jul

Nä ingen hade väl trott heller att jag skulle få någon frid från detta midvinterhelvete. Min julklapp blev en bild på min systerdotter Alba. Som skolfotografen tagit på dagis. Fint initiativ men jag kunde inte låta bli att granska bilden. Jävla sopa, han eller hon har inte skärpt bilden. Så jag lägger upp en egen från kvällen. Den är säkert överskärpt som alla mina bilder varit på senaste. Ha inte så höga förväntningar dock, ISO 5000 är mycket även med en D700:)
Jag har för övrigt hittat min Leica och min negscanner så jag ska nog sälja min D700 på blocket. Tycker det verkar vara en skön deal. Då behöver jag ju inte bry mig om att skaffa en massa kringutrustning och skit, för det finns inte. Ett 40mm f/2 och ett 90mm f/4. Vad mer behövs? En ljusmätare såklart men det fixar jag lätt..

/Hampus. Som nu blir full i cyberspace..

1 kommentar:

Anonym sa...

överskärpt JA!